Érkezik az új Porsche Cayenne - Vibes
Oldal kiválasztása

Harmadik generációba lép a népszerű luxus SUV

Stuttgartban mutatták be a Cayenne legújabb verzióját, mely mindmáig a márka egyik legfontosabb modellje, tekintve hogy rengeteget adnak el belőle minden évben. Mondhatjuk, hogy részben a Cayennek köszönhetjük, hogy a cég olyan sportautókat képes fejleszteni, mint amilyen az új 911-es. A Porsche azt mondta, hogy ez a terepjáró közelebb áll a 911-eshez, mint valaha. Nézzük mit is takar ez az állítás.

A motorok az Audi és a Porsche közös fejleszései, ez nem túl meglepő, mivel mindketten a Volkswagen konszern részei. Kezdetben 2 erőforrás küzül választhatnak a leendő tulajok. Az “alap” verzió egy 3 literes turbós V6-os motor 340 lóval, 5,8 másodperces 0-100-as sprinttel. A Cayenne S model duplaturbós 2,9 literes V6-ot kapott, mely 440 lóerőt ad le és 4,9 másodperc alatt gyorsul százra. A csúcsmodel is hamarosan érkezik mely Turbo névre hallgat, ez a vezió egy 4 literes V8-as erőforrást kap, mely 550 lóerő leadására képes. Ha a Porsche általános ütemtervét vesszük alapul, akkor valószínűleg érkezni fog egy V6-os és egy V8-as plug-in hybrid variáns is, valamint két dízel erőforrás is elérhető lesz.

Az előző generációt nem ismerők, nem biztos hogy a hátsó lámpákon kívül túl nagy változást vennének észre a modelek közt. Azonban rengeteg újítást eszközöltek az autón. Teljesen új, a Porsche lineupba illeszkedő első lökhárítók, új generációs ledes fényszórók, Panamerára hajazó hátsó lámpák, csak hogy néhányat említsek a sok-sok újdonságból. A belsőteret tekintve is Panamerásodott a SUV. A kormány mögötti klasszik ötös kijelzőcsoportból csak a fordulatszámmérő maradt analóg, mellette jobb és bal oldalon virtuális műszerfalat kaptunk, melyet kedvünk szerint variálhatunk. A legszembeötlőbb talán a középkonzolon található, hatalmas, 12,3 colos, nagyfelbontású érintőkijelző. A váltó melletti kezelőszervek is lecserélésre kerültek.

Ezen az árszinten már az alap-, vagy alaphoz közeli felszereltség is több, mint elég a legtöbb vásárlónak, azonban isebb vagyonokért még hosszasan válogathatunk az extralistán. Választhatunk például Chrono csomagot, mely átlagosan 0,4 másodpercet csíp le az autó 0-100-as sprintjéből. Válogathatunk a többféle fékvariáció között, vagy megvásárolhatjuk a futóműcsomagok egyikét. Az alapverzió ára 66,750 dollárról indul, míg az S változat alapára 83,950 dollár, ez átszámítva mindenféle adó nélkül is 18.000.000 forintot jelent a kvázi legalapabb verzióért, adókkal megtoldva jóval 25 millió forint felett kell kalkulálnunk az alapmodel esetében.

Fotók: Porsche

Ezek is tetszeni fognak:

Pin It on Pinterest

Oszd meg Te is